جمعه ۳۰ شهریور ۰۳
۱۲ بازديد

استنلس استيل يك آلياژ فلزي است كه از تركيب چندين عنصر شيميايي مانند آهن، كروم، نيكل، موليبدن و واناديوم به دست مي‌آيد. اين آلياژ به دليل ويژگي‌هاي خاص خود مانند مقاومت بالا در برابر زنگ زدگي، خوردگي و حرارت، مقاومت بالا در برابر فشار، انعطاف پذيري و ضريب اصطكاك كم، در بسياري از صنايع به كار مي‌رود به دليل مقاومت بالاي خود در برابر خوردگي و زنگ زدگي، براي انتقال سيالاتي كه مي‌توانند با فلزات ديگر واكنش داشته باشند، مثل آب، سيالات شيميايي، مواد غذايي، نفت و گاز، استفاده مي‌شوند. همچنين، به دليل قابليت شستشو و بهداشتي بودن، در صنايع غذايي، داروسازي، كشاورزي و پزشكي نيز كاربرد دارند. اين لوله‌ها با اندازه‌ها و ضخامت‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند و مي‌توانند با روش‌هاي جوشكاري، پرس و روكش‌دهي به هم ‌پيوسته شوند. 

 

مزايا استفاده از لوله هاي استنلس استيل چيست؟

 

1- استنلس استيل به دليل محتواي بالاي كروم و نيكل، مقاومت بالايي در برابر خوردگي و زنگ زدگي دارد. بنابراين، لوله‌هاي استنلس استيل مي‌توانند در شرايط آب و هوايي نامساعد و در محيط‌هايي كه به رطوبت و تماس با آب و ساير مواد حساس هستند، به كار رود.

2- مقاومت بالا در برابر حرارت و فشار: داراي مقاومت بالايي در برابر حرارت و فشار است. بنابراين، اين لوله‌ها مي‌توانند در محيط‌هايي با دما و فشار بالا، مثل خطوط انتقال گاز و نفت، به كار روند.

3- قابليت شستشو و بهداشتي بودن: به دليل صفحاتي بودن سطح و عدم جذب بو و طعم، لوله‌هاي استنلس استيل قابليت شستشو و بهداشتي بودن دارند. بنابراين، در صنايعي كه بهداشت و شستشو مهم است، مثل صنعت غذا، داروسازي و پزشكي، به كار مي‌روند.

4- مقاومت در برابر سايش: به دليل مقاومت بالايي كه در برابر سايش دارد، مي‌تواند در محيط‌هايي كه فرسايش و سايش بالايي وجود دارد، به كار رود.

5- ظاهر زيبا و بدون نقص: لوله‌هاي استنلس استيل به دليل ظاهر زيبايي كه دارند، براي استفاده در صنايعي مانند دكوراسيون داخلي، صنايع آرايشي و بهداشتي، جواهرات و غيره استفاده مي شود.

 

انواع مدل هاي لوله استنلس استيل؟

 

1- درزدار: اين لوله‌ها با روش جوشكاري توليد مي‌شوند و در برخي از صنايع مانند نفت و گاز، شيميايي، پتروشيمي، غذايي و داروسازي به كار مي‌روند.

2- بدون درز: اين لوله‌ها به‌طور كاملاً بدون درز و با روش رول كردن توليد مي‌شوند و در برخي از صنايع مانند خودروسازي، مخابرات، ابزار دقيق و صنايع الكترونيكي به كار مي‌روند.

3- مربع و مستطيل: اين لوله‌ها به‌طور كاملاً بدون درز و با شكل‌هاي مستطيل و مربعي توليد مي‌شوند و در برخي از صنايع مانند ساخت سازه‌هاي فلزي، تجهيزات نظامي و خودروسازي به كار مي‌روند.

4- صنعتي: اين لوله‌ها در اندازه‌ها و قطرهاي مختلفي توليد مي‌شوند و براي استفاده در برخي از صنايع مانند ساختمان، ماشين آلات و تجهيزات صنعتي، تاسيسات گرمايشي و سرمايشي و غيره مناسب هستند.

5- دكوراتيو: اين لوله‌ها به دليل ظاهر زيبا و بي نقصي كه دارند، براي استفاده در صنايعي مانند دكوراسيون داخلي، ساخت و ساز، تزئيني و هنري و غيره به كار مي‌روند.

 

ابعاد لوله هاي استنلس استيل چقدر است؟

 

ابعاد لوله‌هاي استنلس استيل ممكن است متفاوت باشد و بسته به نوع كاربري و نياز مشتري، تغيير كند. ابعاد رايج اين لوله ها شامل قطر داخلي، قطر خارجي، ضخامت ديواره و طول مي‌باشد.معمولاً، قطر داخلي لوله‌هاي استنلس استيل در محدوده 1/8 اينچ تا 40 اينچ متغير است. همچنين، ضخامت ديواره نيز ممكن است در محدوده‌هاي مختلفي توليد شود، اما براي لوله‌هاي بيشتر از 2 اينچ، ضخامت ديواره به طور معمول به صورت اينچي (به عنوان مثال 1/8 اينچ، 1/4 اينچ و غيره) اعلام مي‌شود. در مورد طول لوله‌هاي استنلس استيل نيز، اين مقدار بسته به نياز مشتريان مختلف مي‌تواند متفاوت باشد. اما براي كاربردهاي صنعتي و ساختماني، با طول‌هاي استاندارد 6 متر و 12 متر عرضه مي‌شوند. به طور كلي، ابعاد لوله‌هاي استنلس استيل با توجه به نوع و كاربرد آنها، متفاوت خواهد بود و به صورت سفارشي و توليد شده‌اند.

 

لوله‌هاي استنلس استيل از طريق تامين كنندگان مختلفي در داخل و خارج از كشور قابل تهيه هستند. براي تهيه اين لوله‌ها، مي‌توانيد به شركت‌هاي توليدكننده و يا نمايندگي‌هاي فروش و همچنين با مراجعه به سايت نيازمنديهاي ايران تجارت از آخرين اخبار و قيمت ها در اين زمينه مطلع شويد. همچنين، در بازارهاي مختلف فلزات نيز مي‌توانيد اين لوله‌ها را تهيه كنيد. هنگام تهيه بهتر است از تامين كنندگان معتبر و با سابقه و محصولات با كيفيت و استاندارد استفاده كنيد. قبل از خريد، مي‌توانيد از ويژگي‌هاي فيزيكي، شيميايي و مكانيكي محصول و همچنين استانداردهاي مربوط به آن آگاهي پيدا كنيد و محصولي با كيفيت و مناسب براي نياز خود انتخاب كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد